A weboldal betűtípus kiválasztása nem egyszerű, hiszen nagyon sok áll a rendelkezésünkre. Szem előtt kell tartanunk, hogy a betűtípus nem csak az oldal kinézete szempontjából fontos. Ez fog képviselni minket és a cégünket.

A weboldal betűtípus választás olyan, mint reggel eldönteni, milyen ruhát veszel fel. Ezzel mutatsz egy képet magadról a külvilágnak. Ne felejtsük, hogy első látásra leggyakrabban ez alapján ítélnek meg minket, így ha jó benyomást szeretnénk tenni, gondoljuk át jól a lehetőségeinket.

Mielőtt kiválasztasz egy betűtípust vedd figyelembe, hogy:

  • olvasható-e?
  • van-e több fajtája? (vékony, vastag, dőlt)
  • passzol-e az oldal design-hoz?
  • tükrözi-e a céged/márkád üzenetét?

A Paul Renner tervezte Futura, egyike a legrégibb Sans serif betűtípusoknak.

betűtípus

Az Apple tette igazán ismertté ezt a betűtípust, mikor 2002-ben néhány apró változtatással ezt választotta a márka képviselőjének.

betűtípus

A Helvetica az egyik legtöbbször használt betűtípus, például a cigiken található figyelmeztetések is ezzel íródtak.

betűtípus

Forrás

A betűtípusok megbízhatósága

Igen, ez is egy szempont a választásnál, ugyanis egyes betűtípusoknak nagyobb hitelt adnak az emberek. Errol Morris a New York Times egyik szerzője végzett egy kísérletet ezzel kapcsolatban, melynek meglepő eredménye született. A lényege abban állt, hogy a kiválasztottaknak el kellett olvasniuk egy esszét, amely tartalmazott egy kvízt. A címe a következő volt: Optimista vagy pesszimista vagy? Ezután leírt egy rövid történetet, miszerint a 21. században már nem kell attól félnünk, hogy egy meteor becsapódás megöl minket, mert tudunk ellene védekezni. A feladat pedig a következő volt. Az embereknek arra a kérdésre kellett válaszolniuk, hogy ez az állítás igaz vagy hamis. A csavar a történetben annyi volt, hogy Morris 6 féle betűtípust használt a válaszoknál és más-más típussal küldte el őket az embereknek. A konklúzió pedig, hogy az emberek leginkább a Baskerville betűtípussal írt lehetőséget találták igaznak. A kísérlet vesztese a Comic Sans lett, ugyanis az ezzel írt választ találták a legkevesebben hihetőnek. A hamis állítást akkor választották legtöbben, mikor Georgia betűtípussal volt írva, és a legkevesebben mikor Baskerville-el. Az egyértelmű győztes a megbízhatósági versenyen tehát a Baskerville.

betűtípus

Betűtípust választani tehát tényleg nagy feladat, hiszen ahogyan a kísérletből is láthatjuk, akár még az emberek bizalmát is befolyásolhatja. Ha weboldal készítés, akkor Webergoline! Vedd fel velünk a kapcsolatot és építsünk fel együtt egy szuper weboldalt!

Author